Veiligheid en Privacy

Veiligheid en Privacy

Wat zijn de ‘juridische gronden’?

Volgens de privacywetgeving dienen we je te informeren op basis van welke ‘juridische gronden’ we je gegevens te mogen gebruiken. We hebben namelijk je gegevens nodig vanwege de contractuele afspraken tussen jou en Wolq, zoals de aankoop of levering van een abonnement, product of dienst. Dit is het geval bij:
  1. Bestellen van producten of diensten
  2. Verhuur of hosting
  3. Het aangaan van een abonnement 
  4. Contact met onze klantenservice
Daarnaast kunnen we je gegevens gebruiken bij een zogenaamd ‘gerechtvaardigd belang’. In ons geval betekent willen we al onze klanten een optimale en zo persoonlijk mogelijke service verlenen. Hierbij denken we uiteraard altijd aan jouw privacy. Dit geldt voor:
  1. Reviews & klanttevredenheidsonderzoek
  2. Contact met onze klantenservice
  3. Bezoek van de Wolq-website
  4. Bezoek van Wolq-Portals
  5. Nieuwsbrief & E-Mail
  6. Persoonlijk advies
  7. Acties
  8. Social media
We kunnen ook een wettelijke verplichting hebben om je gegevens te gebruiken, bijvoorbeeld bij het vermoeden van fraude. En soms heb je ons zelf toestemming gegeven, denk hierbij bijvoorbeeld wannaar je je inschrijft voor een nieuwsbrief, webinar, demonstratie, beurs of infosessie. Dit houden we uiteraard netjes bij.

Wie kan er bij jouw gegevens?

We geven je gegevens alleen door aan andere partijen wanneer dat echt noodzakelijk is voor onze dienstverlening. Het betreft dan deze partijen: leveranciers, betaalpartners en ingehuurde dienstverleners. Partijen zoals data management-platforms, media- en advertentiebureaus en onderzoeksbureaus komen er bij als we je een meer persoonlijk advies willen geven of gerichte advertenties laten zien, denk hierbij bijvoorbeeld aan je interesse in bepaalde producten of diensten. Bij verdachte situaties, zijn we verplicht om klantgegevens te delen op verzoek van overheidsinstanties.

De partijen, welke van ons toegang krijgen tot je gegevens, mogen deze enkel gebruiken om jou een dienst te leveren namens Wolq. Tenzij ze zelf verantwoordelijk zijn voor het verkrijgen en beschermen van je gegevens. Ook hebben sommige cookie-ontwikkelaars toegang tot de gegevens die cookies op onze website verzamelen. Uiteraard verkopen jouw gegevens nooit door aan derden.

Waar zijn jouw gegevens opgeslagen?

We slaan je gegevens op in verschillende databases en hanteren hierbij altijd harde beveiligingsmaatregelen. Je gegevens worden bij voorkeur opgeslagen binnen de Europese Unie en in die uitzonderlijke situaties dat je gegevens worden doorgegeven naar landen buiten de Europese Unie, blijven we ervoor zorgen dat jouw privacy op een passende manier wordt beschermd.

Hoe lang worden jouw gegevens bewaard?

Laten we starten met: niet langer dan noodzakelijk! Zodra het kan, verwijderen we alle data die we van je hebben of gebruiken we jouw gegevens anoniem. Soms hebben we namelijk bepaalde data nodig voor interne analyses en rapportages. Mooi verhaal, maar wat bekend het concreet? We houden bepaalde termijnen aan, waarna we je gegevens verwijderen. Dit zijn ze:
  1. Mochten we een telefoongesprek hebben opgenomen, dan verwijderen we die na 30 dagen. Tenzij we een wettelijke verplichting hebben om een gesprek langer te bewaren.
  2. Als een klantaccounts 7 jaar lang inactief is, wordt deze verwijderd. Na die periode gebruiken we je gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.
  3. De Belastingdienst verplicht ons jouw factuur-, betaal- en bestelgegevens voor een periode van 7 jaar bewaren. Daarna gebruiken we alleen anonieme gegevens voor interne rapportages. 
  4. Wanneer je een abonnement via Wolq hebt aangeschaft bewaren we je contract verplicht 7 jaar. Na die periode gebruiken we geanonimiseerde gegevens voor interne rapportages.
  5. Als je je hebt ingeschreven voor de nieuwsbrief, webinar, demonstratie, portal, beurs of toestemming hebt gegeven voor het ontvangen van gepersonaliseerde berichten, dan bewaren we die toestemming 5 jaar lang. 
Hoe zit het met jouw rechten?

Jij blijf uiteraard de baas over je eigen gegevens. Zo kan je gratis inzage krijgen in jouw persoonsgegevens en deze wijzigen, verwijderen, gebruik beperken of je e-mailwensen aanpassen. Soms kan dit in een van de Wolq-portals of laat het ons weten per post of e-mail. Via deze weg kan je ook bezwaar maken tegen het gebruik van je gegevens voor marketingdoeleinden of aangeven dat je van mening bent dat jouw privacy zwaarder weegt dan ons belang. In dat geval beoordelen we de situatie opnieuw. Uitschrijven voor één of meerdere nieuwsbrief is verre van complex. Dat doe je namelijk in je Wolq-account of via de link onderaan de nieuwsbrief zelf. 

Waar kan je terecht met vragen of klachten over dit onderwerp?

Voor vragen of klachten over je gegevens en de bescherming van je privacy kan je contact opnemen met de Data Protection Officer van Wolq via mail naar info@wolq.nl of per post naar Wolq B.V. - Broederwal 25 - 5708 ZT - Helmond, t.a.v. Data Protection Officer.

Wanneer je niet tevreden bent over hoe Wolq omgaat met jouw privacy kan je contact opnemen met de privacy-autoriteit.

    • Related Articles

    • Hoe stel ik een Zoho One testaccount in?

      Wat leuk dat je een Zoho wil testen en we helpen je dolgraag met een korte instructie. Geen paniek, het is reuze eenvoudig en zo gepiept. Nadat je een testaccount hebt aangevraagd, ontvang je een mailtje met een link. Geen mailtje gehad? Mmmmm, kijk ...
    • Algemene Voorwaarden

      Officieel zijn wij Wolq B.V. (maar Wolq is makkelijker). Op het web zijn we te vinden op wolq.nl en voor diegene die ons persoonlijk wil ontmoeten, hebben we een fysiek adres: Wolq B.V. Broederwal 25 5708 ZT Helmond Kvk-nummer: 63533901 Btw-nummer: ...
    • Wat zit er Zoho One?

      Met Zoho One beschik je over maar liefst over meer dan 40 online bedrijfstoepassingen van Zoho op het gebied van Sales, Marketing, Support, HR, Operations en daarmee zo goed als alles wat Zoho te bieden heeft.
    • In welk datacentrum staan mijn gegevens opgeslagen?

      Zoho heeft datacenters in de VS, Europa, Australië, India en China. Wanneer je voor de eerste keer aanmeldt voor Zoho-diensten, krijg je de mogelijkheid om het land te kiezen van waaruit je aanmeld. Standaard wordt deze al gevuld op basis van je ...
    • Aanvullende Voorwaarden Consultancy

      Officieel zijn wij Wolq B.V. (maar Wolq is makkelijker). Op het web zijn we te vinden op wolq.nl en voor diegene die ons persoonlijk wil ontmoeten, hebben we een fysiek adres: Wolq B.V. Broederwal 25 5708 ZT Helmond Kvk-nummer: 63533901 Btw-nummer: ...