Hoe stel ik een Zoho One testaccount in?

Hoe stel ik een Zoho One testaccount in?

Wat leuk dat je Zoho wil testen en we helpen je dolgraag met een korte instructie. Geen paniek, het is reuze eenvoudig en zo gepiept.

Nadat je een testaccount hebt aangevraagd, ontvang je een mailtje met een link. Geen mailtje gehad? Mmmmm, kijk voor de zekerheid even in je spam-box. Hebben? Mooi, klik op de link in de e-mail. Vul in het eerste scherm vervolgens bij "Portaalnaam" de naam in waarmee je bekend wordt bij Zoho, bijvoorbeeld je bedrijfsnaam. Bij e-mailadres vul je uiteraard je e-mailadres in en vervolgens een makkelijk te onthouden wachtwoord. Eventueel een telefoonnummer voor support en de gewenste taal waarin je Zoho wil testen. Als laatste een tweetal checkboxen voor toestemming en een dikke klik op de oranje "Aanmelden" knop. Plaatje te klein? Klik er maar eens op.



We zijn los! Om er zeker van te zijn dat je e-mailadres klopt, ontvang je op het door jouw opgegeven e-mailadres een bevestigingsmail. Bevestig je mailadres door op de groene knop "Account bevestigen" te klikken. 



Via deze link kom je op de inlogpagina en met het opgegeven e-mailadres en wachtwoord kom je in het centrale beheerdersdeel van Zoho One. Wil je alle (meer dan 40) applicaties testen, een selectie of slecht één onderdeel? Ons maakt het niet uit en via de knop "Applicatie toevoegen" bepaal je eenvoudig zelf de samenstelling van je testomgeving.



Om te voorkomen dat je tientallen onderdelen aan moet klikken, heeft Zoho al een aantal categorieën voor je klaargezet. Wil je meerdere categorieën testen? Kan. Kies er voor nu één en we voegen de andere categorieën later alsnog toe.



In dit voorbeeld kiezen we gemakshalve voor "Verkoop" en deze categorie zet een rijtje van onderdelen voor je klaar. Klik vervolgens op de rode knop "Doorgaan":


Zoho komt vervolgens met wat handige tips and tricks die goed van pas komen straks.  



Zoals aangeven kan je, als je dat wenst, extra applicaties aan je testomgeving toevoegen door op de, hoe kan het ook anders, "Toevoegen" knop te klikken. 


Als je direct een lekkere gepersonaliseerde omgeving wil gebruiken, voeg dan je bedrijfsgegevens toe via het menu



En eventueel je eigen logo en favicon ( websitepictogram). Hiermee maak je het geheel mooi af. 



Heb je collega's die mee willen doen? Gezellig. Ga naar "Gebruikers" in het menu. 



Via de rode knop "Gebruiker toevoegen" maak je ze aan. 



In dit scherm vul je de voornaam, achternaam en e-mailadres van je collega in. Die krijgt dan een uitnodiging per e-mail en kan zelf aan de slag. 



In een testlicentie kan je maximaal met z'n tienen aan de slag.
    • Related Articles

    • Hoe voeg ik mijn losse Zoho applicaties toe aan Zoho One?

      Je hebt mogelijk al één of meerdere Zoho onderdelen in gebruik, maar wil graag upgraden naar Zoho One zonder het verlies van data? Hieronder lees je welke stappen je dient te doorlopen. Dit zijn de stappen als je nog geen betaalde Zoho One licentie ...
    • Hoe zet ik mijn Zoho-maandabonnement om in een jaarabonnement?

      Het is super eenvoudig om een lopend maandabonnement om te zetten in een jaarabonnement. Laten we, voordat we direct gaan klikken, eerst kijken naar hoe de berekening/verrekening met je huidige abonnement plaats gaat vinden. Wel zo handig! Als ...
    • Welke Zoho One abonnementen zijn er?

      Zoho One is op twee verschillende manieren inzetten: Op basis van flexibel gebruik. Hierbij bepaal je zelf wie binnen de organisatie gebruik maakt van Zoho. Hiervoor reken je, bij een jaarbetaling, 90 Euro/medewerker/maand af. Vind je het fijner om ...
    • Hoe voeg ik een nieuwe gebruiker toe aan Zoho One?

      Om een nieuwe Zoho-collega aan Zoho One toe te kunnen voegen, dien je eerst in te loggen in Zoho One. Klik vervolgens op "Directory" in het linker menu.  Klik op "Gebruikers" (links in het menu) en vervolgens op "Gebruiker toevoegen" (rechts boven in ...
    • Hoe stel ik gebruikersrechten op in Zoho CRM?

      In onderstaande video wordt uitgelegd hoe je rollen en profielen in Zoho CRM kunt aanmaken en beheren. Rollen bepalen de organisatiehiërarchie en welke data toegankelijk zijn voor gebruikers, terwijl profielen de toegang tot functies binnen CRM ...