Zoho Books Integration User

Wat is de nieuwe "Integration User" rol en wat moet je ermee?

Heb je al een integratie tussen Zoho CRM en Zoho Books? Dan heb je vast gehoord over de nieuwe "Integration User"-rol die Zoho introduceert. Geen stress! We leggen je hier in eenvoudige taal uit wat dit betekent en wat je moet doen.

Wat is de "Integration User"-rol?

De "Integration User"-rol is een nieuwe functie in Zoho Books. Deze rol is speciaal ontworpen voor gebruikers die verantwoordelijk zijn voor het koppelen van gegevens tussen Zoho Books en andere apps, zoals Zoho CRM. Denk aan:

  • Het synchroniseren van offertes, facturen en verkooporders.

  • Het beheren van data tussen verschillende modules in Zoho.

Zoho heeft dit bedacht om het eenvoudiger en overzichtelijker te maken voor gebruikers die integraties beheren.

Waarom is dit belangrijk?

Als je al een koppeling hebt tussen Zoho CRM en Zoho Books, kan deze verandering impact hebben. Gebruikers die met integraties werken, worden overgezet naar deze nieuwe rol. Het idee is dat deze rol meer controle geeft en beter past bij hun taken.

Wanneer moet je iets doen?

Je moet actie ondernemen als je aan één van de volgende situaties voldoet:

  1. Je gebruikt integraties tussen Zoho Books en CRM.

    • Bijvoorbeeld: je synchroniseert offertes of facturen.

  2. Je hebt gebruikers die deze koppelingen beheren.

    • Bijvoorbeeld: iemand in je team die verantwoordelijk is voor het bijhouden van offertes en verkooporders in Zoho CRM.

Als een gebruiker al de rol van beheerder heeft, is extra actie niet nodig. Beheerders hebben namelijk standaard toegang tot alle functies, inclusief die van de "Integration User"-rol.

Wat moet je doen?

1. Controleer je gebruikersrollen

  • Log in op Zoho Books.

  • Ga naar Instellingen > Gebruikers & Rollen > Gebruikers.

  • Controleer of de gebruikers die met integraties werken, de rol "Integration User" hebben, tenzij ze al beheerder zijn.

2. Migreer gebruikers (indien nodig)

  • Selecteer de gebruikers die migratie nodig hebben.

  • Zet hen over naar de rol "Integration User" via Rol wijzigen.

3. Wacht niet te lang!

Zoho geeft je twee maanden extra tijd om dit aan te passen. Als je niets doet, worden deze gebruikers automatisch overgezet naar de "Integration User"-rol, maar het is beter om dit zelf te regelen.

Wat als je niets doet?

Geen paniek! Gebruikers die nog niet zijn gemigreerd, worden na de deadline automatisch overgezet naar de nieuwe rol. Maar… dit gebeurt op basis van hoe ze de modules (zoals offertes en verkooporders) gebruiken. Het kan handiger zijn om dit zelf alvast goed in te stellen.

Wat als je geen integraties gebruikt?

Gebruik je Zoho CRM en Zoho Books zonder ze te koppelen? Dan hoef je niets te doen! Deze verandering is alleen relevant voor wie gegevens tussen deze apps synchroniseert.

Samenvatting

  1. De "Integration User"-rol is voor gebruikers die werken met integraties tussen Zoho CRM en Zoho Books.

  2. Controleer of jouw gebruikers deze nieuwe rol nodig hebben, tenzij ze al beheerder zijn.

  3. Migreer handmatig als dat nodig is – zo hou je de controle.

  4. Doe dit binnen de extra tijd die Zoho je geeft (twee maanden).

  5. Geen integraties? Dan hoef je niets te doen!

Heb je nog vragen of loop je vast? Neem contact op met ons supportteam – we helpen je graag verder!

    • Related Articles

    • Betere e-mailaflevering vanuit Zoho (CRM)

      Binnen Zoho kan je op héél veel plekken in de software e-mails versturen. Denk bijvoorbeeld aan een offerte vanuit Zoho CRM, een nieuwsbrief vanuit Zoho Campaigns, een factuur vanuit Zoho Books of een afspraakbevestiging vanuit Zoho Bookings. Hierbij ...
    • Samenwerken in Zoho Projects

      Dat je met Zoho overal snel en slim kan samenwerken, dat is geen geheim en het zal dus geen verassing zijn dat ook wij intern de tools van Zoho inzetten voor het digitaliseren en transformeren van onze processen! Maar wij gaan nog een stapje verder ...
    • Hoe regel ik een API-sleutel voor de KvK-integratie met Zoho CRM?

      Om gebruik te kunnen maken van de Wolq KvK-integratie, dien je een zogenaamde API-key/sleutel te hebben. Nee API is in dit geval geen klein harig beest, maar staat voor Application Programming Interfaces (API’s) en deze maakt de communicatie en het ...
    • Wat voor ondersteuning krijg ik bij Zoho?

      Ben je gebruiker van Zoho en heb je hulp nodig of een vraag? Dan kan je hiervoor altijd terecht bij het support-team van Zoho. Met de standaard support-dekking (Classic) zit je al hartstikke goed bij Zoho, met toegang tot een tjokvolle kennisbank, ...
    • Hoe voeg ik mijn losse Zoho applicaties toe aan Zoho One?

      Je hebt mogelijk al één of meerdere Zoho onderdelen in gebruik, maar wil graag upgraden naar Zoho One zonder het verlies van data? Hieronder lees je welke stappen je dient te doorlopen. Dit zijn de stappen als je nog geen betaalde Zoho One licentie ...