Ik krijg de melding: "Er bestaat al een account voor dit e-mailadres". Wat nu?

Ik krijg de melding: "Er bestaat al een account voor dit e-mailadres". Wat nu?

Deze melding krijg je als je met dit e-mailadres al eens eerder bij Zoho bent ingelogd. Mogelijk dat je al een keer een versie van Zoho hebt getest? Bij Zoho kan je e-mailadres slecht met één organisatie gekoppeld zijn en om dit voor elkaar te krijgen, dienen we het e-mailadres eerst weer vrij te maken voor gebruik. Hoe doen we dat? Allereerst door in te loggen in de oude (test)omgeving via accounts.zoho.com of account.zoho.eu (afhankelijk op welke datacenter je zit).

Dan hebben we twee opties:
  1. We kunnen een nieuw e-mailadres aanmaken (een Gmail-/Hotmail-adres misschien?). Door dit nieuwe account als primair e-mailadres in te stellen, komt het andere e-mailadres weer beschikbaar.
  2. Door je oude (test)omgeving te verwijderen, door op "Instellingen" te klikken in het menu en helemaal omlaag te scrollen naar het gedeelte "Account sluiten" en volg de instructies.
Dat kan enkel als je ook geregistreerd staat als beheerder binnen Zoho. Ben je dit niet? Vraag dan de beheerder of de partner om dit te doen.
    • Related Articles

    • Kan ik de betaalmethode, post- of e-mailadres voor de factuur van Zoho aanpassen?

      Ja hoor. Als Zoho Super Admin klik je op deze link en log vervolgens in met Zoho-login. Nu heb je toegang tot je accountgegevens en selecteer je het onderdeel dat je wenst aan te passen. Bij "Betaalmethode updaten" zie je de bestaande methode(s) en ...
    • Hoe regel ik een API-sleutel voor de KvK-integratie met Zoho CRM?

      Om gebruik te kunnen maken van de Wolq KvK-integratie, dien je een zogenaamde API-key/sleutel te hebben. Nee API is in dit geval geen klein harig beest, maar staat voor Application Programming Interfaces (API’s) en deze maakt de communicatie en het ...
    • Wat is een e-mail alias en waarvoor heb ik die nodig?

      Waarschijnlijk gebruik je of ga je gebruik maken van je huidige e-mailadres om in te loggen bij Zoho. Daar Zoho binnen het eigen ecosysteem maar één keer het gebruik van het e-mailadres toestaat, kan je dus enkel binnen je eigen Zoho-omgeving werken. ...
    • Wat voor ondersteuning krijg ik bij Zoho?

      Ben je gebruiker van Zoho en heb je hulp nodig of een vraag? Dan kan je hiervoor altijd terecht bij het support-team van Zoho. Met de standaard support-dekking (Classic) zit je al hartstikke goed bij Zoho, met toegang tot een tjokvolle kennisbank, ...
    • Hoe stel ik een Zoho One testaccount in?

      Wat leuk dat je Zoho wil testen en we helpen je dolgraag met een korte instructie. Geen paniek, het is reuze eenvoudig en zo gepiept. Nadat je een testaccount hebt aangevraagd, ontvang je een mailtje met een link. Geen mailtje gehad? Mmmmm, kijk voor ...